Επέκταση-ανάπλαση Washington Union, ΗΠΑ

Ο Σταθμός Washington Union είναι σιδηροδρομικός σταθμός και προορισμός αναψυχής στο κέντρο της Ουάσιγκτον που τον επισκέπτονται πάνω από 32 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο. Ο σιδηροδρομικός σταθμός εξυπηρετείται από τις εταιρείες Amtrak, MARC και Virginia Railway Express, καθώς επίσης και από το μετρό της Ουάσιγκτον  και τοπικά λεωφορεία.

Σύνταξη: Παγκαρλιώτας Κώστας

Παλιός Σταθμός

Ο σταθμός σε καρτ-ποστάλ του 1907

Ο σταθμός άνοιξε το 1907 και στο αποκορύφωμά του κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου 200.000 άνθρωποι περνούσαν μέσα από αυτόν κάθε μέρα. Είναι επίσης η έδρα της μεγάλης σιδηροδρομικής εταιρείας Amtrak.  Σήμερα ο σταθμός Washington Union είναι πάλι ένα από τα πιο πολυσύχναστα και πιο γνωστά μέρη της Ουάσιγκτον και έχει πολλά καταστήματα, καφέ και εστιατόρια.

Union_Station_from_Columbus_Circle,_Washington,_D.C._2011

Ο σταθμός Union Station σε φωτογραφία του 2011, όπως φαίνεται απο την πλατεία Κολόμβου (φωτογραφία Wikipedia)

Οι επιβατικές υπηρεσίες περιλαμβάνουν το υψηλής ταχύτητας Acela Express Amtrak, της γραμμής Northeast Regional  και αρκετά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων της Amtrak (συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, των τρένων Capitol Limited, Crescent, Palmetto, and Silver Service). Οι επιβατικοί σιδηρόδρομοι  MARC και VRE, συνδέουν την Ουάσιγκτον με το Μέριλαντ και την Βιρτζίνια, αντίστοιχα.· Επίσης την κόκκινη γραμμή του Μετρό της Ουάσιγκτον. Από το σταθμό Union η Amtrak λειτουργεί επίσης μεγάλης απόστασης υπηρεσία προς τα νοτιοανατολικά και μεσοδυτικά, με πολλές ενδιάμεσες στάσεις και σε προορισμούς όπως το Σικάγο, Ατλάντα, Νέα Ορλεάνη, και το Μαϊάμι. Πάνω από 13.000 επιβάτες χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες Amtrak καθημερινά το 2011. Είναι επίσης πιο ο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός σταθμός της Amtrak και μπορεί να εξυπηρετεί τις αυτοκινητάμαξες Amtrak Superliner.

Union-Sta-interior

Εσωτερικό Κεντρικής Αίθουσας Επιβατών (φωτογραφία Wikipedia)

Ο σταθμός είναι τερματικός του Northeast Corridor, μιας ηλεκτροκινούμενης  σιδηροδρομικής γραμμής που επεκτείνεται βόρεια σε μεγάλες πόλεις όπως Βαλτιμόρη, Φιλαδέλφεια, Νέα Υόρκη και Βοστώνη.

Η περιοχή των σιδηροδρομικών γραμμών του σταθμού είναι χωρισμένη σε δύο επίπεδα. Το ανώτερο επίπεδο περιέχει τις γραμμές 1–20, που εξυπηρετούν από υψηλού επιπέδου πλατφόρμες τα περισσότερα τρένα. Αυτές οι γραμμές χρησιμοποιούνται από όλες τις υπηρεσίες σιδηροδρόμων MARC καθημερινά, όλες τις αμαξοστοιχίες Acela Express της Amtrak, και ορισμένα τοπικά δρομολόγια της  Amtrak προς τα βορειοανατολικά που τερματίζουν στο σταθμό. Όλες οι γραμμές στο επάνω επίπεδο είναι τερματικές στο σταθμό και χρησιμοποιούνται μόνο από τρένα που φθάνουν από αναχωρούν προς τα βόρεια.

Central-concourse

Η νέα κεντρική αίθουσα επιβατών στεγάζεται στο νέο υπόστεγο. Απεικόνιση ΗΟΚ

Το χαμηλότερο επίπεδο περιέχει τις γραμμές 22–29, οι οποίες εξυπηρετούνται με χαμηλού επιπέδου πλατφόρμες. Οι επιβάτες πρέπει να ανέβουν ένα σκαλοπάτι για επιβιβαστούν στο τρένο. Οι πλατφόρμες αυτές εξυπηρετούνται από όλα τα τρένα VRE, όλα μεγάλης απόστασης τραίνα της Amtrak που εξυπηρετούν τον σταθμό, και κάποια βορειοανατολικά τοπικά τρένα της Amtrak που συνεχίζουν νότια προς τη Βιρτζίνια. Σε αντίθεση με τις γραμμές στο επάνω επίπεδο, οι γραμμές στο χαμηλότερο επίπεδο διέρχονται κάτω από το κτηρίο του σταθμού και το Καπιτώλιο μέσω της σήραγγας First Street. Ηλεκτροδότηση τελειώνει στο σταθμό, και όλα τα τρένα που συνεχίζουν νότια μέσω της σήραγγας πρέπει να κινούνται με μηχανές Ντίζελ.

Concourse-a

Αίθουσα Επιβατών Α. Απεικόνιση ΗΟΚ

Ο σταθμός της κόκκινης γραμμής του Μετρό είναι τοποθετημένος υπόγεια κάτω από την δυτική πλευρά του κτιρίου, και είναι το πιο πολυσύχναστος σταθμός στο σύστημα του μετρό. Ο σταθμός έχει έξοδο στο δρόμο έξω από το σταθμό, αλλά έχει επίσης άμεση πρόσβαση στις υψηλού επιπέδου πλατφόρμες Amtrak και MARC.

Escalators-down-to-the-central-concourse

Κλίμακες καθόδου προς την Κεντρική Αίθουσα Επιβατών. απεικόνιση ΗΟΚ

Ο Αρχιτέκτονας Daniel H. Burnham, επικουρούμενος από τον Pierce Anderson, εμπνεύστηκε από ένα αριθμό διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρυθμών. Τα κλασικά στοιχεία περιλαμβάνουν την αψίδα του Κωνσταντίνου (εξωτερικό, κύρια πρόσοψη) και οι μεγάλοι θολωτοί χώροι τα λουτρά του Διοκλητιανού (εσωτερικό).  Εξέχουσα χωροθέτηση στη διασταύρωση των δύο λεωφόρων του Pierre L’Enfant, με προσανατολισμό που αντικρίζει το Καπιτώλιο των Ηνωμένων Πολιτειών μόλις πέντε τετράγωνα μακριά. Μια μεγάλη κλίμακα, συμπεριλαμβάνει μια πρόσοψη που εκτείνεται πάνω από 600 πόδια και μια αίθουσα αναμονής με ύψος  96 πόδια. Πέτρινες επιγραφές και αλληγορική γλυπτική σε στυλ Beaux-Arts.Αακριβά υλικά, όπως μάρμαρο, φύλλα χρυσού και λευκός γρανίτης από ένα προηγουμένως αχρησιμοποίητα λατομείο.

Interior-view-of-the-train-shed

Εσωτερική όψη του νέου υποστέγου τρένων. Απεικόνιση ΗΟΚ

Ως αποτέλεσμα της Πράξης  Ανάπλασης [Redevelopment Act] του 1981, σταθμός Union έκλεισε για αποκατάσταση και ανακαίνιση. Η μούχλα μεγάλωνε στο ανώτατο όριο της κύριας αίθουσας από τις διαρροές, και το χαλί που τοποθετήθηκε για τον εορτασμό την ημέρα των εγκαινίων ήταν γεμάτο τρύπες από καψίματα τσιγάρου. Το 1988, η Υπουργός μεταφορών Elizabeth Dole χορήγησε  70 εκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια αποκατάστασης.

Train-shed-as-seen-from-h-street

Το νέο υπόστεγο του σταθμού όπως φαίνεται απο την οδό Η. Απεικόνιση ΗΟΚ

Ο σταθμός ξανάνοιξε στην τωρινή του μορφή το 1988. Η πρώην περιοχή “Pit”  αντικαταστάθηκε με ένα κινηματογράφο AMC (αργότερα θέατρα Phoenix, τα οποία έκλεισαν στις 12 Οκτωβρίου 2009, για να αντικατασταθούν με επιπλέον εστιατόρια) και ένα μεγάλο κατάστημα τροφίμων στο πρώην επίπεδο αποσκευών-ταχυδρομείου. Το κατάστημα τροφίμων εξακολουθεί να διατηρεί τις αρχικές καμάρες, κάτω από τις οποίες στάθμευαν τα τρένα καθώς και τον αριθμό γραμμής στις αψίδες. Μια ποικιλία από καταστήματα άνοιξαν κατά μήκος της αίθουσας επιβίβασης και της κύριας αίθουσας, και ένα νέο τέρμιναλ της Amtrak πίσω από την αρχική αίθουσα επιβίβασης. Τα τρένα, δεν εισέρχονται στην αρχική αίθουσα επιβίβασης, αλλά οι πρωτότυπες, διακοσμητικές πύλες έχουν μετεγκατασταθεί στο νέο αίθουσα επιβίβασης επιβατών. Τα διακοσμητικά στοιχεία του σταθμού έχουν επίσης αποκατασταθεί. Οι φεγγίτες διασώθηκαν αλλά το φως του ήλιου πια φωτίζει πια την αίθουσα επιβίβασης επειδή είναι αποκλεισμένη από την δομή της νεότερης στέγης, που κατασκευάστηκε απευθείας πάνω ώστε να υποστηρίζει την γερασμένη  αρχική δομή.

Train-shed-looking-southwest

Το νέο υπόστεγο του σταθμού όπως φαίνεται απο τα νοτιο-δυτικά. Απεικόνιση ΗΟΚ

Την 1 Αυγούστου, 2011, ο John Porcari,  Αναπληρωτής υπουργός μεταφορών, ανακοίνωσε ότι ο σταθμός Union θα άρχιζε να εξυπηρετεί τα υπεραστικά λεωφορεία των επιχειρήσεων  Greyhound Lines, BoltBus, Megabus και Washington Deluxe αργότερα εκείνο το έτος από μια νέα εγκατάσταση λεωφορείο στο χώρο στάθμευσης του σταθμού.  Ο σταθμός Union ανήκει στην μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Union Station Redevelopment Corporation, αλλά έχει μία  μίσθωση 84 ετών.

Washington-Union-Station-Master-Plan-1

Greenway (ο Πράσινος Δρόμος), όπως φαίνεται από τη 1η οδό προς τα βόρεια με τα κτίρια γραφείων & το ξενοδοχείο που προκύπτουν από τα δικαιώματα κάθετης ανάπτυξης (απεικόνιση Akridge/SBA).

Η Amtrak ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2012 ένα σχέδιο 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων  αναδιοργάνωσης και ανακαίνισης του  σταθμού για τα επόμενα 15-20 χρόνια, κατανεμημένο σε τέσσερις φάσεις. Η προτεινόμενη μετατροπή θα «διπλασιάσει τους αριθμούς των συρμών και θα τριπλασιάζει τον αριθμό των επιβατών στις αστραφτερές γυάλινες αίθουσες,» Ο Πρόεδρος Amtrak  Joseph H. Boardman ήλπιζε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει «50 έως 80 τοις εκατό» του έργου.

Washington-Union-Station-Master-Plan-2

Εναέρια άποψη των δικαιωμάτων κάθετης ανάπτυξης, του ιστορικού σταθμού και τρένο υπόστεγο, όπως φαίνεται από την Ανατολή βλέποντας προς την οδό Η (απεικόνιση Akridge/SBA).

Η National Railroad Passenger Corporation, που επιχειρεί ως Amtrak (εταιρική ονομασία AMTK), είναι μια μερικώς δημόσια χρηματοδοτούμενα υπηρεσία, λειτουργεί ως κερδοσκοπική εταιρεία και άρχισε να λειτουργεί στις 1 Μαΐου 1971, παρέχοντας επιβατικές υπηρεσίες  intercity στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Diagram-1

Διαγραμματική Απεικόνιση του master plan από τα νοτιοδυτικά
(1) Αίθουσα Επιβατών Α (2) Αίθουσα Επιβατών Β (3) Αίθουσα Επιβατών C (4) Δυτική Αίθουσα Επιβατών (5) Κεντρική Αίθουσα Επιβατών (6) Διάδρομος Αγορών (7) Μετρό (8) Κύρια αίθουσα (9) Πλατεία Columbus

Η Amtrak λειτουργεί περισσότερα από 300 τρένα κάθε μέρα σε 34.000 χιλιόμετρα διαδρομής με  ταχύτητες έως και 240 km/h,  συνδέοντας περισσότερες από 500 προορισμούς σε 46 πολιτείες των ΗΠΑ  και τρεις επαρχίες του Καναδά. Κατά το οικονομικό έτος 2012, η Amtrak διακίνησε ένα ρεκόρ 31,2 εκατομμύριων επιβατών και είχε 2,02 δισεκατομμύρια δολάρια  έσοδα, ενώ απασχολεί περισσότερα από 20.000 άτομα. Το «Amtrak» είναι σύμπτυξη από  λέξεις » America » και » track » και έχει την έδρα της στον σταθμό Union στην Ουάσινγκτον, DC.

Plan-1

Σχέδιο του Κυρίου Επιπέδου το οποίο παρουσιάζει τις ανακατασκευασμένες γραμμές – πλατφόρμες και τον ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό.
(1) Αίθουσα Επιβατών Α (2) Διερχόμενες γραμμές Ανατολικής πλευράς (3) Σημείο ελέγχου εισιτηρίων και γραμμές Δυτικής πλευράς (4) Κύρια αίθουσα (5) Κεντρική Αίθουσα Επιβατών (κάτω)

Τα σχέδια τοποθετούν τον Union Station ως αναπόσπαστο μέρος του επενδυτικού σχεδίου Βορειοανατολικού διαδρόμου της Amtrak με την αναβάθμιση του ώστε να φιλοξενήσει ένα πρόσθετο επίπεδο γραμμών, πλατφορμών και χώρων επιβίβασης κάτω από το υφιστάμενο επίπεδο γραμμών. Αυτές οι αλλαγές θα υποστηρίξει την αυξανόμενη κίνηση  των υπεραστικών σιδηροδρόμων με χώρο για μελλοντική επέκταση των υψηλής απόδοσης, υψηλής ταχύτητας σιδηροδρόμου.

Section-3

Η διαγραμματική τομή προς τον βορρά απεικονίζει τις ανακατασκευασμένες γραμμές και πλατφόρμες, το υπόστεγο του τρένου, τα δικαιώματα κάθετης ανάπτυξης και την αντικατάσταση των χώρων στάθμευσης.
(1) Διερχόμενες γραμμές Ανατολικής πλευράς (2) Σημείο ελέγχου εισιτηρίων και γραμμές Δυτικής πλευράς (3) Υπόστεγο τρένου (4) Δυτική Αίθουσα Επιβατών (5) Κεντρική Αίθουσα Επιβατών (6) Parking (7) Υπηρεσίες (8) Δικαιώματα κάθετης ανάπτυξης

Στην καρδιά του σχεδίου είναι ένα νέο υπόστεγο που θα υποδεχθεί τους επιβάτες. Ο σχεδιασμός της εταιρείας HOK φέρνει το φυσικό φως στο σταθμό και δημιουργεί καλύτερες συνδέσεις στα επιβατικά τρένα της  Amtrak, τους διερχόμενους επιβάτες και άλλες υπηρεσίες μεταφορών. Το σχέδιο ενσωματώνει νέες αίθουσες επιβατών με σημαντικές ανέσεις στις εμπορικές και επιβατικές δραστηριότητες και μια σειρά από νέες εισόδους. Εν τω μεταξύ, στη στέγη έχουν γίνει φυτεύσεις, η βλάστηση διατηρεί το νερό της βροχής και μετριάζει το εσωτερικό περιβάλλον.

Section-4

Η Διαγραμματική τομή της μελλοντικής φάσης 4 διατομή προς τον Βορρά απεικονίζει τοπ χαμηλότερο επίπεδο σιδηροδρομικών γραμμών και πλατφορμών.
(1) Διερχόμενες γραμμές Ανατολικής πλευράς (2) Σημείο ελέγχου εισιτηρίων και γραμμές Δυτικής πλευράς (3) Υπόστεγο τρένου (4) Δυτική Αίθουσα Επιβατών (5) Κεντρική Αίθουσα Επιβατών (6) Parking (7) Υπηρεσίες (8) Δικαιώματα κάθετης ανάπτυξης (9) Γραμμές κατώτερου επιπέδου

Θέλαμε να σχεδιάσει ένα υπόστεγο σιδηροδρομικό χώρο που υποστηρίζει την κυκλοφορία και μία κατάφυτη στέγη ορατή από τον δρόμο. Οι κυματιστές πράσινες στέγες ανακλούν τις σιδηροδρομικές γραμμές από κάτω από και διασκέδαζε την εντύπωση ότι η βόρεια είσοδος είναι μια δευτερεύουσα είσοδος. Ο συνολικός σχεδιασμός υπογραμμίζει την εγγενή βιωσιμότητα της μαζικής μεταφοράς.

Plan-5

Το σχέδιο της 1st Street απεικονίζει τις συνδέσεις με τα διάφορα μέσα μεταφοράς.
(1) Metrorail (2) Χώρος στάθμευσης (3)Ταξί (4) Υπεραστικά λεωφορεία (5) Τουριστικά λεωφορεία (6) Metrobus (7) Πεζοδρομημένη είσοδος

Με βάση την πλαίσιο του master plan για τη σταδιακή κατασκευή διάρκειας 15 έως 20 ετών, το εκτιμώμενο κόστος για την επέκταση και ανασυγκρότηση του τερματικού σταθμό κυμαίνεται από $6.5 ως 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε τιμές 2012. Υπολογίζεται να δημιουργήσει ένα  περιφερειακό οικονομικό όφελος 14,3 δις δολαρίων ($2012), μέσω άμεσων δαπανών κατασκευής και άλλες σχετικές οικονομικές επιπτώσεις.

Πηγές: ΗΟΚ, ArchDaily, Wikipedia

Advertisements